Методична скарбничка



Про шість капелюхів мислення


«Метод шести капелюхів» — це один з найдієвіших прийомів з організації мислення, розроблений англійським письменником, психологом і фахівцем в області творчого мислення Едвардом де Боно. Про шість капелюхів мисленняВін допомагає розвивати гнучкість розуму, креативність, приймати правильні рішення.
6 капелюхів
6 капелюхів
В основі методу — концепція паралельного мислення. Як правило, те чи інше рішення народжується в зіткненні думок, у дискусії. При такому підході перевагу часто віддають не найкращому з варіантів, а тому, який зуміли відстояти в полеміці.
При паралельному мисленні різні підходи, думки та ідеї співіснують, а не протиставляються.
Емоції, розгубленість і плутанина — на етапі обговорення все буває. «Метод шести капелюхів» допомагає подолати ці труднощі: ділить процес мислення на шість різних режимів, кожен з яких представлений у вигляді метафоричного капелюха певного кольору. Це дозволяє зосередитися і вчить розглядати усі аспети по черзі, відповідати на всі питання, не пропустивши жодного.
Білий капелюх мислення — це режим фокусування уваги на всій інформації, якою ми володіємо: на фактах і цифрах.
Червоний капелюх — капелюх емоцій, почуттів та інтуїції. Не вдаючись у подробиці і міркування, на цьому етапі висловлюються всі інтуїтивні здогадки. Люди діляться емоціями, що виникають при обговорення того чи іншого рішення. Тут також важливо бути чесним, як із самим собою, так і з іншими.
Жовтий — капелюх позитиву. Одягаючи його, ми думаємо над перевагами, яке дає рішення, розмірковуємо над вигодою і перспективою ідеї. І навіть якщо ідея не обіцяє нічого хорошого, важливо опрацювати оптимістичну сторону і спробувати виявити приховані позитивні ресурси.
Чорний капелюх – протилежність жовтою. У ньому ми повинні мислити критично, оцінювати з різних боківситуацію, звернути увагу на можливі ризики і таємні загрози, на істотні та уявні недоліки, включити режим пошуку «підводних каменів».
Зелений капелюх — капелюх творчості та креативності, пошуку альтернатив і внесення змін. Генеруйте ідеї, модифікуйте вже існуючі та придивляйтеся до чужих напрацювань.
Синій капелюх — призначений для управління процесом реалізації ідей та роботи над вирішенням завдань, підведення підсумків та обговорення користі та ефективності «методу шести капелюхів».
При роботі в групі цей метод можна розглядати як різновид мозкового штурму.
6 капелюхів
6 капелюхів
Яка послідовність «приміряння» капелюхів?
Першим слід вислухати Білий капелюх – ознайомитися з інформацією про предмет обговорення.
Останнім потрібно вислухати Синій капелюх.
Після Чорного варто надати слово Жовтому – це урівноважить думки й оцінки.
Послідовність «виступів» капелюхів іншого кольору підкаже активність учасників обговорення. Визначаєтьсятакож, виходячи зі змісту завдання або проблеми, що необхідно вирішити.
Чому саме капелюхи?
Капелюх легко одягти — і легко зняти. А значить, можна по черзі приміряти на себе різні, тим самим тренуючи різні типи мислення та даючи собі можливість зрозуміти кожного з учасників дискусії.

Бінарний урок з зарубіжної літератури й інформатики 





Тема  Слайд 2
Зарубіжна  література : Еволюція образу Раскольникова
Інформатика :           Основні принципи дизайну слайдів.
                                     Практична робота  «Розробка слайдової презентації».
Мета
·        простежити розвиток образу Родіона,визначити авторське та особисте ставлення до персонажа та його ідей ;
·        сформувати поняття: дизайн слайдів, стильове оформлення презентації, уміння застосовувати шаблон оформлення та кольорові схеми при створенні презентації ;
·        розвивати навички роботи з текстом, уміння висловлювати свої думки, обгрунтовувавати іх;
·        розвивати пізнавальний інтерес до інформатики, навички роботи з POWER POINT;
·        розвивати ключові компетентності: пізнавальну, інформаційну, комунікативну, соціальну,  самоосвітню;
·        розвивати усне й писемне мовлення, творче й логічне мислення, увагу, спостережливість, самостійність;
·        виховувати гуманізм, кращі моральні якості, ціннісне ставлення до себе та оточуючих.
Тип уроку:  бінарний ( зарубіжна література  й  інформатика)

                                                           Хід уроку
                                              Кожна людина відповідальна перед усіма людьми
                                              за всіх  людей і за все… 
                                         Слайд 3                                   Ф.М.Достоєвський
 Випереджаюче домашнє завдання:
- провести анкетування для виявлення профорієнтаційних намірів учнів;
 - прочитати твір «Злочин і кара»;
 - прослухати  лекції з каналу «Бібігон»;
- переглянути екранізації твору – серіал «Злочин і кара»;
- створити буклет за темою уроку;
- підготувати повідомлення  «Психологічні характеристики кольорів»

І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів  Слайд 4    

Петербург
О чем жалеть? Когда б ты знала,
Когда бы ты воображала
Неволю душных городов!
Там люди, в кучах за оградой
Не дышат утреней прохладой,
Ни вешним запахом лугов;
Любви стыдятся, мысли гонят,
Торгуют волею своей,
Главы пред идолами клонят
И просят денег да цепей.
Что бросил я? Измен волненье,
Предрассуждений приговор,
Толпы безумное гоненье,
Или блистательный позор?

Це монолог Алеко з поеми Пушкіна  «Цигани». Чи не нагадує вам задушлива атмосфера міста, яке полишає Алеко, Петербург Достоєвського?
Слайд 5-6   Психологічний клімат. Задушливість світу відчуває  й  Раскольников. У своїх оцінках дійсності    герой виявляє себе вільним  від суспільної моралі, від історичних закономірностей, від законів людського суспільства.
Він незалежний – це перевага чи недолік?
(Відповіді учнів)
Мабуть, скоріш за все можна вважати це перевагою. Але така незалежність від світу є не тільки ознакою непересічної особливості, а подеколи й небезпечним порадником. Раскольникова вільна свідомість штовхає до злочину. Сьогодні на уроці ми спробуємо простежити, як це сталося,
визначити авторське та особисте ставлення до персонажа за його ідей .

ІІІ.Сприйняття навчального матеріалу
1.Слово вчителя зарубіжної літератури:
             Головна загадка нашого літературного життя  на межі  XІX  та  XX століть – це постать Ф.М.Достоєвського. Він єдиний, мабуть, письменник  життя та творчість якого  спонукають замислитись  не тільки над тим, що таке життя, дійсність і сенс життя, а й про те, що треба  толерантно ставитись один до одного.
     Давайте  розглянемо ці питання через призму головного героя геніального твору Ф.Достоєвського «Злочин і кара».  Як ви розумієте, час не стоїть на місці, уже минули часи, коли тільки книга та людина залишалися наодинці, щоб розпочати свій діалог.
      Ми, громадяни ХХІ століття, тому маємо використовувати всі досягнення науково-технічного прогресу, ті можливості, які нам дають комп’ютерні технології. Саме тому, наш урок сьогодні буде  проведений у тісній співпраці з учителем інформатики Сергієм Володимировичем, який сьогодні  стане нашим куратором у ствіті інформаційних компютерних технологій.
Учитель інформатики:
Доброго дня, шановні учні! Враховуючи тему нашої практичної роботи, я пропоную використати інформаційний ресурс  MS Office Power Point, який надасть вам можливість не тільки швидко обробити інформацію, але й ефектно її презентувати, реалізувати свій творчий потенціал, естетичний смак.
Слайд  7   Мета нашого заняття:
·        довести прикладну спрямованість  інформатики,  удосконалити  навички роботи з програмою PowerPoint, опрацювати  поняття: дизайн слайдів, стильове оформлення презентації,  шаблони оформлення та кольорові схеми презентацій
Для результативної співпраці нам необхідно повторити ключові знання з інформатики, узагальнити  матеріал попередніх уроків за темою розділу «Створення і показ комп’ютерних презентацій».
Експрес-повторення  Слайд 8-9
1.  Що таке презентація?(виступ, доклад, захист проекту).
2.  Що таке комп’ютерна презентація?(електронні документи, які використовують для подання широкій аудиторії інформації в наочному та лаконічному вигляді).
3.  Які типи комп’ютерних презентації ви знаєте? (потокові та слайдові).
4.  Що таке потокова презентація?(це набір кадрів, які відтворюються автоматично, змінюючи один одного через чітко визначені проміжки часу).
5.  Що таке слайдові презентація? (набір картинок-слайдів, що зберігаються у файлах спеціального формату)

Для створення відповідей на поставлені питання теми сьогоднішнього уроку з зарубіжної літератури  ми оберемо …(слайдову презентацію), тому що …( в ній слайди відтворюються один за одним за вказівкою користувача)
6.  Отже, за допомогою якої програми можна створити слайдові презентацію?         (MS Office Power Point).
Учитель інформатики   Слайд 10-12
Вимоги до структури та змісту  презентації   
              Кожен слайд має відображати одну думку.
              Текст має складатися з коротких слів та простих речень.
              Рядок має містити 6—8 слів.
              Всього на слайді має бути 6—8 рядків.
              Загальна кількість слів не повинна перевищувати 50.
              Заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні положення слайду.
              У заголовках мають бути і великі, і малі літери.
              Слайди мають бути не надто яскравими – зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації.
              Підписи до ілюстрації розміщуються під нею, а не над нею.
              Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.
Слово вчителя зарубіжної літератури    
       На одній із класних годин ми проводили анкетування, щоб виявити ваші нахили до певних професій. За результатами анкетування ми дізнались, що певні учні мають яскраво виражені нахили до роботи з технікою, а дехто виявив високий рівень комунікабельності. Саме тому для них підготовлені творчі завдання, які нададуть їм можливість виявити свої таланти. Прошу вас бути уважними   під час виконання творчого завдання, не порушувати вимоги щодо оформлення ваших робіт.
            Операторами сьогодні будуть учні, які отримали найвищий бал
із розділу «Людина-техніка», а презентуватимуть роботу учні, що отримали найвищий бал із розділу «Людина-художній образ».
Завдання для групи № 1 «Людина -техніка»   Слайд 13
Потрібно створити  слайдову  презентацію, дотримуючись основних вимог до оформлення слайдів і використовуючи ілюстрації та матеріали мережі Інтернет:
«Теорія Ніцше – основа Теорії Раскольникова»
Завдання для групи № 2 «Людина -техніка»   Слайд 14
Потрібно створити  слайдову  презентацію, дотримуючись основних вимог до оформлення слайдів і використовуючи ілюстрації та матеріали мережі Інтернет:
«Значення творчості Ф.Достоєвського для  розвитку світової літератури»

Слово вчителя зарубіжної літератури:
Шановні оператори, ви можете почати роботу, а ми у  цей час  зануримося у світ героїв Достоєвського, глибше пізнаємо духовні поривання та причини вчинків головного героя роману «Злочин і кара» Родіона Раскольникова.
                          
Фізкультурна хвилинка   Слайд  15
Проводить учитель інформатики:
Для успішного сприйняття матеріалу  вам потрібно сконцентрувати увагу. З біології людини ви знаєте, що увага – це фактор, який керує вибором інформації для сприйняття. Сприйняття інформації буде активним, по-перше, якщо мозок буде насичений киснем. По-друге, якщо його спонукати до активних дій. Отже, перша вправа для насичення мозку киснем. Покладіть вказівні пальці на кінчик носа та потріть його знизу вверх 5 разів. А зараз долонями міцно закрийте вуха, підрахуйте до пяти й різко відкрийте. Вправу повторити 3 рази.
                  
Аналіз еволюції образу Раскольникова

Крок перший.   Вільна свідомість. Бажання змінити світ.  Задум злочину.  Слайд 16
Роздуми Раскольникова  про своє «Я». .Перегляньте відео фрагмент № 1 та прокоментуйте його  Слайд 17
     Слайд 18
Ø Передайте зміст розмови, почутої Раскольниковим у трактирі. Над якою арифметикою  замислився головний герой роману?
Ø Наскільки детально він продумує майбутній злочин?
Ø Чи сумнівається він в правильності вибору?
Ø Чому?    
 («Розум і воля залишалися при ньому, невід’ємно, у весь час виконання задуманого, лише з тієї причини, що задумане ним не злочин».)


Крок другий .  Скоєння злочину     Слайд 19       Слайд 20
. Перегляньте відео фрагмент № 2  та прокоментуйте його
Слайд  21
Ø Про що думав Раскольников, ідучи на злочин?    Чому він убив Лізавету?
Ø Чи входило це до його планів?
Ø У якому стані перебував Раскольников, скоюючи злочин?
 («…До того раптом спустіло його серце. Похмуре відчуття болісної самотності та відчуження…», «Він ніби ножицями відрізав себе від усього та всіх в цю хвилину»)

Крок третій.   Теорія Раскольникова Слай 22
.Перегляньте відео фрагмент № 3  Слайд 22         Слайд 24    Прокоментуйте його «Я тільки в головну думку мою вірю», опираючись на схему роздаткового матеріалу .
Якою має бути людина, щоб заслужити право бути над іншими, бути вищою за інших?
   Проблема сильної особистості хвилювала багатьох філософів. Дуже цікаво в цьому плані є теорія німецького філософа Фрідриха. Ніцше, який  захоплювався творчістю Достоєвського. Він писав: «Достоєвський – це єдиний психолог, у якого я міг чомусь навчитись, знайомство з ним я зараховую до найпрекрасніших удач мого життя»

                             Презентація учнівських проектів:
«Теорія Ніцше – основа Теорії Раскольникова»  Слайд 25-27

  За Ніцше, «нова людина» - це «надлюдина», «вільний дух», носій нової «інтелектуальної совісті», для якого немає авторитетів, Бога, це «людина майбутнього», яка піднеслася над сучасною культурою. Пошуки релігії та Бога – справа «середньої» людини, якій потрібен абсолют, щоб йому підкорятись. «Середня» людина має потребу в тому, щоб запозичити в когось світорозуміння, аби не думати самій. «Надлюдина» вільна від цього.
      Свобода про яку говорить Ніцше, дозволяє людині самій визначати, що є добро, а що зло, і утвердити для себе свою волю як закон.
         Ніцше цілком заперечував можливість моральних оцінок вчинку: добрий він чи поганий. Люди не можуть судити про чужу совість за вчинками, вважав він. Визнання подібного права на думку німецького філософа, - наслідок «стадної совісті». Він стверджував, що краще злочинець, ніж Христос. Таким чином, філософія Ніцше дозволяє виправдати будь-яке беззаконня, жорстокість, злочин.
        Ніцше попереджував про негативні наслідки, до яких може призвести поєднання ідеології з масовою свідомістю. Дуже небезпечно, зауважував він, коли «вся маса філософствує» і здатна на все під впливом влади. Для тих, хто не має твердих переконань, вважав філософ, існує небезпека фанатизму, від чого він і застерігав людей.
        Чи мав право Раскольников вважати себе «надлюдиною»? Якщо ні, то чому? Через те, що йому бракувало певних якостей, чи тому, що «надлюдиною» не може бути ніхто?

Крок четвертий. Зізнання, кара, каяття Слайд 28
.Перегляньте відео фрагмент № 4   Слайд 29   прокоментуйте
     Слайд 30
Ø Де відбувається сцена каяття?
Ø Чому на роздоріжжі?   Слайд 31
Ø  Яких висновків дійшов Раскольников? ( Ідея змусила Раскольникова пролити кров, переступити межу людського. Але врешті решт він дійшов висновку: «Хіба я стару вбив? Я себе вбив!»)
Ø У чому першопричини думок і вчинків Раскольникова, які спонукали його до злочину?                   (Убозтво, несправедливість, приниженість, безвихідь.)
Ø Чому в епілозі автор змальовує героїв на березі річки?
Ø Що символізує ця сцена?   Слайд 32
   Слово вчителя зарубіжної літератури:
 Так невже світом править нестримний людський потяг до влади і могутності?!
Це ж шлях у нікуди! У який бік треба йти людству? Як на казковому перехресті: праворуч підеш коня втратиш., ліворуч підеш…Ось тільки зворотного шляху немає. Життя триває. Але ми у змозі направити його в потрібне русло. Подумайте над цим.

ІV.    Перевірка засвоєних знань
 «Знач творчості Ф.Дост. для  розвитку світової літератури»  Слайд 33-36
Зміст презентацій коментують  та оцінюють за критеріями учні, які  отримали найвищий бал із розділу «Людина-людина».  
V. Рефлексія 
  Метод «Неповного речення»  Слайд  37
« Я вражений від …»
«Я замислився над…»
«Я дізнався про….»
Учитель інформатики:
 Ось і наближається  наш урок до свого фіналу, сподіваюсь, що сьогодні ви переконалися, що інформатика є  прикладною  наукою, а комп’ютер – це не мета, а інструмент дослідження та засіб, який допомагає при вивченні усіх базових шкільних  предметів, джерело додаткової інформації, спосіб самоорганізації. Успіхів Вам!
Учитель зарубіжної літератури:
Я  хотіла б завершити наш урок поезією московського автора Олександра Балтіна     Слайд  38            
                                     МУЗЫКА ДОСТОЕВСКОГО

Достоевского музыка
Не требует нот.
Лентой траурной узкою
Душу мне обернет.
И вдруг лента рассыплется,
Ибо свет воссиял.
Зло из данности выбьется
Хил его матерьял.
         Перифразуючи автора, хочу вам побажати, щоб світло завжди сяяло у вашій душі, а ніякі сумніви не роз’ятрювали вашу душу, щоб ваше життя ніколи не опинилося на межі прірви у безодню.   Цінуйте життя, цінуйте його та робіть прекрасним, толерантно ставтеся до оточуючих , поважайте їх погляди та переконання!

3.Оцінювання роботи учнів на уроці та мотивація виставлених оцінок
VІ. Інструктаж до виконання  домашнього завдання:  Слайд 39
       Ми з вами вже говорили про наполеонівську ідею, про вплив Наполеона на розум багатьох поколінь, вивчаючи роман Стендаля «Червоне і чорне».    
       Порівняймо образи Жульєна Сореля  (Стендаль «Червоне і чорне») та Родіона Раскольникова ( Достоєвський «Злочин і кара» ).
     Відповідь оформіть у вигляді порівняльної таблиці. Слайд 40-41

Критерії оцінювання роботи
Учнівські презентації
Бал
I
II
Зміст
1
Чи є презентація чітко спланованою, доступною, цікавою для даної аудиторії?
2


2
Чи грамотно викладені подані відомості? Чи є відповідні висновки ?
2


Дизайн
3
Чи відображає кожен слайд окрему думку?
1


4
Чи однакове стильове оформлення слайдів?
1


5
Чи привертають увагу аудиторії заголовки?
1


6
Чи використовуються зображення у презентац?
1


7
Чи відсутні граматичні помилки?
2


8
Чи відповідає кількість слайдів презентації розкриттю її змістової частини відповідно до мети  її  створення?
2


Разом
12



Критерії оцінювання роботи
Учнівські презентації
Бал
I
II
Зміст
1
Чи є презентація чітко спланованою, доступною, цікавою для даної аудиторії?
2


2
Чи грамотно викладені подані відомості? Чи є відповідні висновки ?
2


Дизайн
3
Чи відображає кожен слайд окрему думку?
1


4
Чи однакове стильове оформлення слайдів?
1


5
Чи привертають увагу аудиторії заголовки?
1


6
Чи використовуються зображення у презентац?
1


7
Чи відсутні граматичні помилки?
2


8
Чи відповідає кількість слайдів презентації розкриттю її змістової частини відповідно до мети  її  створення?
2


Разом
12



Грані  особистості
 в її ставленні до “наполеонізму”
Жульєн Сорель
Родіон
Раскольников
 Риси характеру



 Мотиви поведінки



 Спосіб досягнення мети


 Ставлення до Наполеона в кінці твору


 Фінал




Грані  особистості
 в її ставленні до “наполеонізму”
Жульєн Сорель
Родіон
Раскольников
 Риси характеру



 Мотиви поведінки



 Спосіб досягнення мети


 Ставлення до Наполеона в кінці твору


 Фінал




Грані  особистості
 в її ставленні до “наполеонізму”
Жульєн Сорель
Родіон
Раскольников
 Риси характеру



 Мотиви поведінки



 Спосіб досягнення мети


 Ставлення до Наполеона в кінці твору


 Фінал







Грані  особистості в її ставленні до “наполеонізму”
Жульєн Сорель
Радіон Раскольников
 Риси характеру
 Гостро відчуває своє низьке суспільне становище та матеріальну залежність. Талановитий, але надто зарозумілий
 Пригнічений своєю бідністю, озлоблений проти світу убозтва і несправедливості. Має хвору уяву
 Мотиви поведінки
 Пробити собі дорогу у житті, зробити кар’єру
 Зробити багато добрих справ. Довести, що він – не «твар тремтяча»
 Спосіб досягнення мети
 Лицемірство, обман
 Убивство
 Ставлення до Наполеона в кінці твору
 Наполеон лишається кумиром
 Переосмислює своє колишнє захоплення ідеями” наполеонізму”
 Фінал
 Загибель
 Духовне відродження, надія на майбутнє


    


Урок з української мови

Науково-практична конференція

         "Мова - як генетичний код народу"
10 клас

















Урок української літератури

9 клас


























Бінарний урок
української літаратури й
інформатики 
 10 клас
























Зарубіжна література
Інтегрований урок зарубіжної літератури й англійської мови
8 клас

Вічна історія кохання   Трагедія В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

Урок позакласного читання
Мета:  познайомити учнів з трагедією В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»
              розкрити сенс авторського задуму трагедії Вільяма Шекспіра "Ромео і   
              Джульєтта" як втілення    ренесансної ідеї права людини на кохання і земне  
              щастя; 
              з'ясувати особливості вирішення теми трагічного кохання В.Шекспіром; 
              розвивати в учнів комунікативні уміння та навички, удосконалювати вміння 
              аналізувати драматичний твір, вчити орієнтуватись у життєвих ситуаціях, 
              оцінювати вчинки та дії інших людей та свої,  розвивати творчі здібності;
            сприяти формуванню особистої гідності, розуміння цінності людських почуттів
             і життя загалом;
Методичні прийоми: розповідь учителя, повідомлення учнів, виразне читання фрагментів трагедії (англійською, російською, українською мовами) з елементами бесіди, читання напам'ять, інсценування        (англійською і російською мовами).
Обладнання: портрет У.Шекспіра  Музичний супровід: класичні твори («Менует», музика до балету С.Прокоф 'єва «Ромео і Джульєтта», інструментальна музика Річарда Клайдермана «Ромео і Джульєтта»). 
Род людской один, и он делим
Не на Монтекки и Капулетти,
Не тех, кто был убит и кто убил,
А лишь на тех, кто любит и любил…

Любовь есть гений и спасенье сердца.
И нет тому счастливее примера,
Чем повесть о Джульетте и Ромео.
                                                                                                                                          Б.Ахмадуліна
Кто сказал тебе, что нет на свете настоящей, верной, вечной любви? Да отрежут лгуну его гнусный язык! За мной, мой читатель, и только за мной, и я покажу тебе такую любовь!   (М.Булгаков)
Епіграф:         For never was a story of more woe
                          Than this of Juliet and her Romeo.
                                                    W. Shakespeare
           Сумніших оповідей не знайдете,
           Ніж про любов Ромео і Джульєтти.
                         У.Шекспір  Переклад Ірини Стешенко
          Нет повести печальне на свете, 
          Чем повесть о Ромео и Джульетте.
                                                                    В.Шекспир Перевод Татьяны Щепкиной-Куперник
                                               
                                                                  Хід уроку
Організаційний момент (емоційний настрій)  
Учитель  Юні герої У.Шекспіра радісно зустріли свою любов, яка увійшла в їхнє життя несподівано. Вони не змогли жити одне без одного, вважаючи за краще смерть, але їх загибель відкрила очі їх батькам на безцільність ворогуючих; Шекспір ​​показав, що любов справді сильніша за смерть.
ІІ. Вступне слово
Велична і лірично-трагічна мелодія   ніби підноситься над землею і йде у вічність, туди, де назавжди оселились образи юних шекспірівських героїв Ромео і Джульєтти, чия сумна і водночас велична історія кохання ось вже понад чотириста років бентежить серця людей в усьому світі. Є в літературі імена героїв, які знайомі всім, навіть якщо людина не читала самого твору. Ці імена стали символами вічних цінностей. Сьогодні ми  будемо говорити про  шедевр  у жанрі трагедії "Ромео і Джульєтта", що став одним із найдорогоцінніших перлин світової драматургії.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, робота над темою
   Маємо зрозуміти, чим ця трагічна історія кохання близька і зрозуміла вам, юним читачам ХХІ століття, які за своїм віком є майже ровесниками шекспірівських героїв.    
  
  В. Шекспір ​​- великий англійський поет драматург епохи Відродження. Про його життя збереглося мало відомостей, так як в очах сучасників він не був такою великою людиною, якою його визнали наступні покоління. Його життя і творчість обросли легендами. Багато вчених по крупинці збирали дані про Шекспіра, будували здогади, перевіряли гіпотези, заповнювали прогалини в його біографії.                   
  Презентація   про Шекспіра англійською мовою  
Завдання: уважно подивитися роботу учениці та зробити творчий переклад 
      Для плідної роботи ми об’єднались у групи:

1 – образ Джульєтти              2 – образ Ромео             3 – перекладачі


     І перенесемося ми до прекрасної Верони, південної  запашної, здається, тільки й створеної для любові, радості і щастя людей. Ромео і Джульєтта виросли і живуть в обстановці вікової ворожнечі їх родин, будь-яка дрібниця є приводом для сутичок. Незважаючи на це, саме в домі Капулетті, на балу, зародилося кохання юних Ромео та Джульєтти.
   Під фільм Кириллова Поля читає баладу. 
  Сюжет п’єси трагічний, вічний.  Але ми повинні мати на увазі, що перед нами не реальна історія двох молодих людей, а цілком умовні поетичні образи героїв, тобто, як в будь-якому художньому творі, є художній вимисел. Але автор так майстерно створив твір, що ми їх сприймаємо як живих реальних людей.  
Релаксація. Закрийте на хвильку очі й уявіть під музику сцену освідчення Ромео і Джульєтти. Монолог Джульєтти. Кириллова Поля
 Інсценізація сцени на балконні  Войтенко Карина, Чигрєєва Дарина

Виступ груп з обгрунтуванням своїх висновків:
• Учні зачитують цитати, які підтверджують силу кохання Ромео и Джульєтти.
• за образом Джульєтти; 
Висновок :
     Джульєтта по-дитячому безпосередня й відверта. Її почуття ще дрімають. Покохавши Ромео, вона починає краще розумітися на людських взаєминах — краще, ніж її батьки, які бажають бачити нареченим Джульєтти вельможного Париса. Адже ще деякий час тому вона була ладна придивитися до Париса. І, можливо, якщо б не сталася зустріч із Ромео на балу, відбувся б ще один шлюб, досить щасливий, на підставі доччиної слухняності перед бажанням батьків. Але Джульєтта визнає за краще вмерти, ніж одружитися з нелюбим. Дівчина першою починає розмову про одруження, у її словах, звернених до обранця, відчувається душевна зрілість і гідність люблячої жінки:  Повір мені, і я вірніша буду,
                               Ніж ті, що хитро удають байдужість.
Те, що Джульєтті лише тринадцять років, ще раз доводить: великі почуття доступні й юним душам. «Любви все возрасты покорны»,— скаже про це пізніше геніальний російський поет. Відданість коханому, віра в Ромео, рішучість, горде усвідомлення власної правоти — усе це робить Джульєтту найяскравішим символом найпрекраснішого людського почуття.
Для Джульєтти любов - подвиг. Вона виступила проти встановлених правил, кинула виклик законам кровної помсти. Сміливість і мудрість Джульєтти проявилися в тому, що вона стала вище вікової чвари двох сімейств. Полюбивши Ромео, вона відкинула жорстокі установки суспільних традицій. Повага і любов до людини для неї вище умовностей. Вона не боїться піти проти волі своїх батьків, які пророкують їй в женихи блискучого Паріса. Нею рухає щире і глибоке почуття до вигнанця Ромео. Їй далекий практицизм, вона не хоче слухати поради годувальниці. З наївною дівчинки, полюбивши Ромео, вона виростає в прекрасну у своїй відданості жінку. У любові розкривається краса душі героїні, Джульєтта приваблює своєю щирістю, розумом і ніжністю. 

Учні зачитують цитати, які підтверджують силу кохання Ромео і Джульєтти.
за образом Ромео  
Висновок :
Кохання перетворює героїв. Ніколи не вибачив би дотеперішній Ромео пихатому Тібальду в’їдливість і грубість. Люблячий Ромео стає терплячим. Кохання робить його розсудливим і по-своєму мудрим. Тільки коли Тібальд накидається на добродушного Меркуціо, Ромео береться за зброю. Ромео виростає в п'єсі на наших очах. Спочатку, до зустрічі з Джульєттою, це наївний юнак, що сам не розуміє своєї натури і своїх душевних запитів. Він вселяє собі, що закоханий у чорнооку Розалінду, за якою томно зітхає. Насправді це  надумане захоплення, яке не торкається по-справжньому його серця. Але, побачивши Джульєтту, Ромео відразу перероджується. Він миттєво відчуває, що вона - його обраниця, що з нею пов'язана його доля. Ромео стає дорослим, зрілою людиною, яка не просто мріє, але вже діє, бореться за своє живе почуття. З цієї хвилини всі його слова і вчинки сповнені енергії і рішучості, а разом з тим великою внутрішньою простоти і щирості.
Нарешті, коли Ромео отримує помилкову звістку про смерть Джульєтти, він ще раз перетворюється. Він відчуває, що для нього життя скінчилося; він ніби піднімається над собою і всім оточуючим, щоб подивитися на світ ззовні, з великої висоти. Ромео набуває ту проникливість і мудрість, ту відчуженість і об'єктивність, які властиві іноді старим людям, багато чого пережили.
ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ

Ми побачили багато гідних рис характеру наших героїв. Незважаючи на це, молоді люди гинуть. Спробуємо розібратися, чому так сталося? 
Мозковий штурм.  Чому гинуть герої? 
 Світ, в якому вони живуть, ще не готовий до гармонії, примирення, доброти і любові. Їх загибель обумовлена  причинами. 1.Об'єктивна - це старовинна ворожнеча родин.  2. причина пов'язана з характерами самих закоханих. Вони занадто молоді, обидва істинні італійці за темпераментом: вони поривчасті, нетерплячі, гарячі, схильні до поспішних рішень і вчинків. 3.Збіг обставин. 
Фільм «Смерть Джулі»
Давайте звернемося до тексту: прочитайте розв'язку (з розповіді ченця Лоренцо).
Буднік Ольга
Кохання Ромео і Джульєтти — нестримне, чисте  — триває лише декілька днів і протистоїть давнім поглядам і відносинам середньовічної закляклості, під владою якої перебувають Капулетті й Монтеккі. Це справжній бій за вільне життя й права людини. Трагічна загибель дітей примирила нарешті ворогуючі родини, але якою ціною! Своєю смертю закохані немовби купують перемогу нового життєвого принципу — принципу миру, дружби, кохання. Горе втрати примушує Монтеккі і Капулетті зрозуміти, що безглуздою ворожнечею вони знищили власне майбутнє. У загибелі закоханих народжується нова істина: людські почуття святіші й значніші за вікові станові забобони. Так було й так буде завжди, доки живе людина.  
 У цьому гуманістична ідея трагедії: любов повинна з'єднувати людей, вона сильніша ворожнечі, злоби і ненависті. 
Випереджувальне завдання. Учні зачитують свої твори-мініатюри, які готували дома на тему “Сила справжнього кохання”.
 Великий драматург і не підозрював, яке довге життя буде у його трагедії. «Ромео і Джульєтта» належить до тих творів мистецтва, які поза часом, кожне покоління знаходить у них щось для себе, свідчення тому численні театральні постановки, художні фільми, музичні твори, твори образотворчого мистецтва.  
Ми наближаємося до кінця нашої розмови.  Тепер здійснимо віртуальну подорож до Верони, до наших безсмертних героїв. Слово екскурсоводам.
  Актуальність п’єси 
 Протягом усього часу існування людства взаємини між людьми відігравали визначальне значення у житті особистості. Людина не могла відчувати себе по-справжньому щасливою, якщо не складалися її стосунки з друзями, у родині, в особистому житті. Тож дружба, любов, кохання супроводжували наших пращурів так само, як супроводжують і сучасну людину.  Люди будь-якого віку та соціального статусу, безумовно, замислюються над питанням: що таке кохання?    І як і раніше - тільки любов і розуміння один одного цінуються.
Закоханим потрібно допомагати, а не вбивати їх бездушністю ... Це - завжди актуально ....
А ще - закоханому все одно - з якого клану його обранець, коли любов - справжня ... Для того, щоб бути разом люди люблячі здатні на все ... в усі часи ...
  Вічно юні і безсмертні Ромео і Джульєтта назавжди залишаться в наших серцях як символ нескінченної вічної любові! Вони назавжди разом. Ми знову і знову будемо згадувати цю дивовижну історію про вічну Любов!
Слайд-шоу
Перша любов, нехай  безрозсудна, наївна і смішна! Це найчарівніше, неземне почуття, коли не чуєш під собою землі і линеш назустріч вітру! Це почуття, що змушує тебе тремтіти і ні про що інше не думати!   Не важливо, наскільки  молодий ти, головне - наскільки серце твоє відкрито.    Кохання змінює людей, робить їх щасливими, очі в них сяють, вони стають ніби яскравішими. Не так легко знайти справжнє кохання, але це можливо, треба тільки вірити.  

Я бажаю вам усім здобути в житті справжню, світлу, чисту любов.  А хто має її – берегти.  














                                   

























 









Комментариев нет:

Отправить комментарий